RIDAVGIFTEN
Ridavgiften faktureras i förskott en (1) gång per termin. Då vi tillämpar förskottsbetalning är det mycket viktigt att du betalar din ridavgift i tid för att inte nekas häst till din ridlektion. Det är möjligt att delbetala med tre betaltillfällen mot en administrativ kostnad på 100kr. Detta anmäls i elevportalen senast två veckor innan kommande terminsfakturering.
Ridavgiften skall vara GFRK tillhanda senast på fakturans förfallodag. Vi tar ut en påminnelseavgift på 50 kr om ridavgiften inte betalas i tid.
Du kan få din faktura på papper med vanlig post och då tillkommer en faktureringsavgift om 35 kr.
Du hittar du information om ridskolans priser under "Ridskola".
SJUKINTYG
Det går inte att "sjukskriva" sig från ridlektionerna. Om du råkar ut för något som gör att du missar många lektioner eller inte kan rida resterande del av terminen kan du säga upp din plats med sjukintyget som underlag. Sjukintyget skall vara oss tillhanda inom 7 dagar efter inträffad skada, samt att det tydligt ska framgå från/till vilket datum sjukintyget gäller. Det är viktigt att du AVBOKAR lektionerna du missar i tid. Om ovan nämnda saker sker kan återbetalning ske mot sjukintyg vid uppsägning av ridgrupp. Vill du behålla din plats i gruppen trots att du blir sjukskriven får du betala dina lektioner och själv sälja dem till andra ridande elever på samma nivå eller högre än du själv rider. Se "Återbud och Igenridning" ovan.
GRUPPBYTEN
Vi ber er skriftligen skicka in eventuella gruppändringsönskemål till
.
MEDLEMSKAP OCH FÖRSÄKRING
När du bokar en plats i en ridgrupp skall medlemskap tecknas och medlemsavgift erläggas. Alla medlemmar i Göteborgs Fältrittklubb är olycksfallsförsäkrade i Folksam. Mer information om försäkringar hittar du under "Förening".
UPPSÄGNING AV ABONNEMANG
*Uppsägning av ridabonnemang skall ske skriftligt till kansliet
. Uppsägningstid är 2 ridmånader från uppsägningsdatumet.
Det går även att lämna direkt till kansliet på plats eller skicka till Gfrk, Töpelsgatan 16, 416 55 Göteborg.
Undantag görs om ersättare hittas tidigare. Observera att utebliven betalning inte accepteras som uppsägning.
Du kommer att få en bekräftelse på att din uppsägning är registrerad. Spar ditt skickade mail till du fått bekräftelsen. Skicka din uppsägning till
(klickbar e-post)
Uppsägningsblankett går att hämta hem här.
Var noga att uppdatera din e-postadress i elevportalen till oss så du inte missar viktig information.